Pavel Chalupský

Už jsem se odhodlal...

17. 02. 2017 6:59:48
... dívat se na věci jinak. Jinak než dřív. Každý jsme si přinesli z minulosti nějaké vzorce myšlení, vnímání, chápání a posuzování. Stali se našim vnitřním zákonem.

Takhle to vždy bylo a tak to prostě bude. Ano určité věci je dobré dodržovat po celý život, ale určité věci se v průběhu času mění a s tím je záhodno změnit i náhled na ně. Neustrnout myšlenkově, názorově.

Stereotypní myšlení vede ke stereotypnímu životu. Život jede jako kolovrátek.

To ale přece není život.

Zkusme se na věci kolem sebe, na dění kolem sebe, ale i na naše názory podívat jinak než dosud. Z určitého nadhledu, z jiného úhlu pohledu. Zkusit zamyslet se nad něčím a říci si. Je ten můj pohled na věc správný? Je možno věc vidět jinak? Zkusme hledat varianty. Svět není černobílý.

Mnohdy jsem zjistil a uvědomil si, že určité věci, lidi, události stále posuzuji ze zaujatého pohledu. Ne nestranného, nezaujatého, ale tak, jak jsem to vidět chtěl.

Zvolil jsem si určité varianty řešení a přiznám, že jsem plno věcí, lidí a událostí začal vnímat jinak. Přestal jsem vnímat svět černobíle. Když se podíváme do přírody, vidíme přece tu rozmanitost, pestrobarevnost.

Stejné je to i s našim myšlenkovým vnímáním. Není úzce ohraničené, je mnohovrstevnaté. Stejně jako naše pohledy.

Z myšlenek sepsal: Chalupský Pavel

Autor: Pavel Chalupský | karma: 11.65 | přečteno: 242 ×
Poslední články autora