Pavel Chalupský

Jo řidič, ten těžký život má.

13. 07. 2017 8:21:28
Dovolím si malou parafrázi na slavnou píseň 70. let Ladislava Vodičky, která je o tom, co všechno musí dobrý řidič znát. Od těch dob se toho hodně změnilo. Opravdu hodně.

Nejde jen o to, že v té době šlo opravit auto na ulici či dvorku a stačilo mu k tomu pár klíčů a šroubovák. Dnes tak maximálně vyměníte pneumatiku a zkontrolujete olej. I vyměnit u některých aut žárovku, je velký problém a věřte tomu, že to není o nešikovnosti.

Jen se podívejte na dnešní motory. Vše je pečlivě zakapotováno, zadeklováno, zamaskováno, prostě uděláno tak, abyste s každou maličkostí museli zajet nejlépe do značkových servisů. Ne doba, ale výrobci si to žádají.

Ale to není jediná těžkost dnešních řidičů. Vždyť mají jen samé povinnosti. Už jen dodržovat rychlost. Ale proč, když mám maximálku 240 km/h. Dávat blinkr když předjíždím? Zbytečný pohyb prstem a už mi to nebaví, když musím každou želvu na silnici předjíždět. A že se to musí i při předjíždění cyklistů? Vždyť jsem ho v tom fofru ani neviděl.

Zastavit dokonce před přechodem a dát přednost těm sockám co chodí pěšky, nebo jezdí MHD? To by měli přímo zrušit. Jen mě to zdržuje, takže je pochopitelné, že pak po městě nepojedu 50, ani 60, ani 70 km/h. Každý přece ví, že čas jsou peníze a ne dávat přednost chodcům. Nekupoval jsem si auto za mega, abych s ním pak jezdil 50,90 a 130 km/h.

Že nemůžu zaparkovat kdepotřebuji? A kdo mi to zakáže. Pokutu nezaplatím, obsílky nebudu přebírat. Mohu se proti pokutám dokonce i pojistit. Nějaký trik moji právníci určitě najdou. JÁ mám právníky, JÁ mám známé, JÁ mám.... JÁ přece nic nemusím.

Ano, řidič v dnešní době těžký život má. Je to ale o hlavě, ne o tom co řídíte. Finančně na to třeba máte, ale mentálně ne. Je to o spojení hlavy a nohy na plynovém, či brzdovém pedálu. Jakékoliv auto je schopno dosáhnout nejen ve městě vyšší než povolené rychlosti.

Je to o nás a o tom, co a jak je nastaveno v nás. Auto za to nemůže, i když stálo mega a má bílou barvu. To z vás anděla silnic neudělá.

Z myšlenek sepsal: Chalupský Pavel

Autor: Pavel Chalupský | karma: 14.32 | přečteno: 593 ×
Poslední články autora