Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Mrzí mě, že jsem to nestihla.

Potkal jsem kamarádku. Dlouho jsme se neviděli a tak jsme zašli do čajovny. Probírali jsme život a jak čas plynul, začala se mi kamarádka více myšlenkově otevírat a svěřovat. Mezi kamarády, i opačného pohlaví, to tak bývá. Povídá…

Víš, nejvíc mě teď mrzí, že jsem svýmu tátovi před jeho smrtí nedokázala říct, že ho mám ráda.

Pořád v sobě nosím, že jsem to nedokázala. Měli jsme sice spolu komplikovaný vztah, ale v určitém věku jsem to pochopila a pracovala na jeho zlepšení. Myslím, že jsem mnohé dokázala a byla šťastná.

Ano, mnohé jsem dokázala. Dokázala jsem tátovi mnohé odpustit, mnohé pochopit, mnohé tolerovat a mnohé respektovat.

Jediné co jsem nedokázala je říci mu, že přes náš komplikovaný vztah ho mám ráda.

Tohle jsem pochopila až když táta rychle a nečekaně “odešel”. Už jsem to nestihla.

Mám teď kvůli tomu výčitky svědomí. Tolik let jsem pracovala na vztahu a to nejdůležitější jsem nezvládla. Nezvládla včas říct.

Mlčky jsem se snažil ji pochopit. To je jediné, co jsem mohl v této chvíli dělat. Přesto věřím, že to její táta vycítil a ví to. I teď.

Je to pro nás všechny poučení. Krásný životní příklad, že jednak máme na svých vztazích s kýmkoliv neustále pracovat a nečekat. Jakmile cítíme ke komukoliv cit, Lásku a pochopení, je třeba to adresátovi sdělit. Neposílat to poštou, ani sms, ani mailem. Je třeba sednout klidně do vlaku a jet. I přes celou republiku a postavit se adresátovi do očí. 

Poté nastane chvíle splnění jednoho našeho životního úkolu. Nečekejme, životní čas adresáta neznáme.

PS: Stihl jsem to.

Z myšlenek a vyprávění kamarádky sepsal: Chalupský Pavel

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Pavel Chalupský | čtvrtek 12.1.2023 7:38 | karma článku: 14,98 | přečteno: 444x
  • Další články autora

Pavel Chalupský

Jsou lidé, jsou věty...

které si pamatujeme celý život. A mohou to být náhodní lidé, náhodné věty. Tak to v životě chodí. Nic není náhoda, je to jen zatím nepoznaná zákonitost. Proto se nám v určitý okamžik...

18.3.2024 v 7:24 | Karma: 8,88 | Přečteno: 121x | Diskuse| Společnost

Pavel Chalupský

Nestěžujme si.

Opravdu. Zkusme si nestěžovat. Je asi otázkou na co, či koho. Je otázkou v jakém směru, ale zkusíme se dnes zamyslet nad stěžováním, kterým jsme si prošli asi všichni z nás.

14.3.2024 v 7:14 | Karma: 7,65 | Přečteno: 199x | Diskuse| Společnost

Pavel Chalupský

I tohle je radost.

I tohle je kousek štěstí. Radosti a prožitků štěstí není nikdy dost. Každý z nás si umíme radost sami udělat, kousek štěstí prožít a když nám k tomu pomůže někdo druhý, tím lépe. Vše jsem potkal...

12.3.2024 v 7:20 | Karma: 8,97 | Přečteno: 146x | Diskuse| Společnost

Pavel Chalupský

Ach, ta naše očekávání.

A ještě jednou, Ach, ta naše očekávání. Tušíte, jak nám ovlivňují život? Ovlivňují, to si pište. Jen se nad nimi zkusme zamyslet, vždyť nás atakují každý den. Každý den něco očekáváme a pak...

11.3.2024 v 7:14 | Karma: 7,61 | Přečteno: 126x | Diskuse| Společnost

Pavel Chalupský

Podobnost nikoliv však náhodná.

Je 22. únor. Venku jak na jaře a ne uprostřed kalendářní zimy. Co se dá dělat. Milovníci zimních sportů si radovánek neužívají, silničáři si lebedí a řidiči jsou taky spokojení. Procházím městským parkem a...

26.2.2024 v 7:43 | Karma: 14,18 | Přečteno: 190x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Britská učitelka spala s žáky, s jedním otěhotněla. U soudu přiznala „chyby“

14. května 2024  20:57

O chybách a zničeném snu nyní u soudu v Manchesteru vypráví britská učitelka, kterou policie viní...

Pavel jmenoval Ženíška ministrem. Popřál mu v boji s dezinformacemi

16. května 2024  6:05,  aktualizováno  11:59

Přímý přenos Prezident Petr Pavel jmenoval ve čtvrtek Marka Ženíška z TOP 09 novým ministrem pro vědu, výzkum a...

Fico je nadále ve vážném stavu, oznámil Kaliňák. Krvácení do břicha zastavili

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  11:44

Aktualizujeme Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl ve...

Opusťme bludný kruh nenávisti, vyzvala společně Čaputová s Pellegrinim

16. května 2024  11:40,  aktualizováno  11:42

Slovenská prezidentka Zuzana Čaputová a předseda parlamentu Peter Pellegrini, který ji ve funkci...

Atentátník je na svůj čin hrdý. Obvinili ho z pokusu o vraždu, hrozí mu doživotí

16. května 2024  10:44,  aktualizováno  11:40

Slovenská policie obvinila jednasedmdesátiletého Juraje C. podezřelého ze středečního útoku na...

  • Počet článků 706
  • Celková karma 9,46
  • Průměrná čtenost 369x
Zápisník vnitřního zpravodaje.

Pracoval jsem 31 let jako policista. Tuto práci jsem vnímal jako službu pro občany. Po odchodu od policie jsem se začal hlouběji zamýšlet nad podstatou lidského bytí a života na Zemi, vztahu k přírodě, vztahům mezilidským a partnerským. Nechci kohokoliv poučovat, jenom nabízím jiný, trochu neotřelý pohled na daná témata.

Seznam rubrik