Diskuse

Zlomte vaz!

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Možná herci při každém svém vystoupení (někteří) lámou vaz trémě. Já bych to brala jako výraz pověrčivosti - a určitě tradice. Bůhví od kdy se to v téhle branži říká. Zdravím. :-)

0 0
možnosti
PC

Zdravím. Taky si myslím, že je to výraz pověrčivosti, ale trochu morbidní, který pořád s sebou táhneme. Ch.

0 0
možnosti
MS

Teď jste se zcela zbytečně rozvášnil nad běžně používaným přáním úspěchu. Ještě byste se mohl obout do poplivání pro štěstí, to je přece taky "humus". :-)

0 0
možnosti
PC

Zdravím a díky za názor. Mně to jen přijde jako protimluv. Něco jako jsi strašně krásná, hrozně tě miluji. Taky mi to drnčí v uších. Já tam vnímám protimluv. Vše se dá vyjádřit jinak. Zkuste se vžít do mysli malého dítěte a zkuste mu tento výraz vysvětlit. My někomu přejeme štěstí rčením zlomte vaz. To musí být pěkný zmatek v dětské mysli stejně, jako když dítěti řeknete roztrhnu tě jako hada. Jsou určité vyjadřovací stereotypy, nad jejíchž významem prostě nepřemýšlíme. A o to mně šlo:). Přeji radost. Ch.

1 0
možnosti
PC

Zdravím a díky za názor a odkazy. Mně to jen přijde jako protimluv. Něco jako jsi strašně krásná, hrozně tě miluji. Taky mi to drnčí v uších. Já tam vnímám protimluv. Vše se dá vyjádřit jinak. Zkuste se vžít do mysli malého dítěte a zkuste mu tento výraz vysvětlit. My někomu přejeme štěstí rčením zlomte vaz. To musí být pěkný zmatek v dětské mysli stejně, jako když dítěti řeknete roztrhnu tě jako hada. Jsou určité vyjadřovací stereotypy, nad jejíchž významem prostě nepřemýšlíme. A o to mně šlo:). Přeji radost. Ch.

0 0
možnosti
Foto

Výraz se používá a nevíte proč, stačí použít google, určitě je to někde vysvětleno. Jinak je to tradiční divadelní přání kvůli tomu, že přát výslovně štěstí údajně přinášelo hercům smůlu. Určitě si nikdo se zdravým rozumem nemůže myslet, že tím přála dětem smrt. Trochu se uvolněte ;-)

2 0
možnosti
PC

Zdravím a díky za názor. Mně to jen přijde jako protimluv. Něco jako jsi strašně krásná, hrozně tě miluji. Taky mi to drnčí v uších. Já tam vnímám protimluv. Vše se dá vyjádřit jinak. Zkuste se vžít do mysli malého dítěte a zkuste mu tento výraz vysvětlit. My někomu přejeme štěstí rčením zlomte vaz. To musí být pěkný zmatek v dětské mysli stejně, jako když dítěti řeknete roztrhnu tě jako hada. Jsou určité vyjadřovací stereotypy, nad jejíchž významem prostě nepřemýšlíme. A o to mně šlo:).To je právě ono. My už dnes jen gůglujem. Chtěl jsem se jen nad tím zamyslet. Přeji radost. Ch.

0 0
možnosti
PT

P22e22t15r 54T11o17m22e71k

4. 6. 2017 11:08

Tedy ten size="15pt" mi tam dost vadí.

0 0
možnosti