Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Víte, to je tak široké téma, že by stálo za to vodě v krajině a najmě ve středu Evropy, věnovat celé pojednání, knihu či co. Já si pamatuji moc dobře doby, kdy každý melioroval. A všechno. Pak se zase rovnaly potoky a každá vesnice měla tzv. regulovanou strouhu. Už při trochu silnějších deštích voda profrčela a začalo být pomalu málo i té podzemní. A nejvíc mě dodnes rozčiluje, že co se pamatuji (je mi 62 let), tak nám o tomhle všem kázali "odborníci z výzkumného ústavu pro vodohospodářství" nebo jak se tito vědci nazývali. A výzkumáky na vodu jsme neměli jen jedny, existovaly - a snad i existují ještě firmy jako povodí různých našich velkých řek. Ti také mají patent na rozum, a všechny tyto instituce dnes říkají, jak to bylo tehdy špatně. Co dělali oni tehdy, aby se tyto trendy zakázaly a vodou takhle neplýtvalo??? Kde jsou ti, co rozhodovali a proč je nikdo nepohnal před soud? Promiňte, rozčiluje mě to dodnes. Žiji v krušnohorském stínu, boj o vodu podstupuji v naší rodině co jsem se sem provdala, tedy už 37 let. Roky zaléváme chytanou dešťovou vodou ze střechy, neexistují manýry, jako chladit si pivo pod tenkým pramínkem z vodovodu (pamatuji jak mě tohle rozčilovalo na návštěvách u lidí z měst), pračky mám s nejvyšší úsporou vody co se vyrábějí. Proč to mohou chápat rodiny a ne odborníci, kteří nikdy vlastně s vodou skutečně odborně nehospodařili. Bojím se, že články, jako je ten Váš pane Chalupský, rychle zapadnou a dál se bude rozhodovat tak, že až opravdu začne docházet spodní voda (už se tak dost dlouho děje), nebudeme mít v Čechách vytoužené moře, ale za to nechtěnou Saharu. !!

0 0
možnosti
Foto

Cesta do pekel může být dláždena dobrými úmysly.

0 0
možnosti
PC

Zdravím a děkuji za názor. Ch.

0 0
možnosti
  • Počet článků 706
  • Celková karma 12,31
  • Průměrná čtenost 369x
Zápisník vnitřního zpravodaje.

Pracoval jsem 31 let jako policista. Tuto práci jsem vnímal jako službu pro občany. Po odchodu od policie jsem se začal hlouběji zamýšlet nad podstatou lidského bytí a života na Zemi, vztahu k přírodě, vztahům mezilidským a partnerským. Nechci kohokoliv poučovat, jenom nabízím jiný, trochu neotřelý pohled na daná témata.

Seznam rubrik