Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Já bych pojem "berete" takto neviděla. Jsem 38 let šťastně vdaná, mám dospělou dceru, která se vdala až po 20 letech velmi šťastného partnerství. Popudem bylo, že její nejstarší synek nastupuje do školy a musel by neustále dokládat všem (hlavně na úřadech), proč se tatínek a maminka jmenují jinak. Toť tedy praktický aspekt dvojích příjmení. Ale podstatný je důvod sňatků nás obou nejstarších. Já si celých 38 let myslím (můj muž také), že pojem brát se, je nejen přijetí toho druhého jako výhodu pro sebe, ale brát na sebe hlavně závazky, že se o něho budu starat, že mu budu pomáhat v těžkých časech, že jeho dluhy i zisky budou bez diskusí také mými dluhy a zisky, že jeho špatné i dobré vlastnosti beru za své a to dobrovolně. Je to odpovědnost, závazek zcela dobrovolně přijímaný oběma na podkladě lásky. Svou dceru jsem nepřesvědčila. V době, kdy se dali s jejím nynějším manželem dohromady a měli spolu 3 syny, nebyli sezdaní. Bylo to výhodné daňově (sic! Tak stát podporoval v určité době rodinu). I u většiny ostatních nesezdaných mladých stále obecně převládá vědomí, že kdyby náhodou se chtěli rozejít, odpadají problémy s dělením.

A to je právě aspekt, který zlehčuje vztah - tedy podle mého. Tím, že závazky přijímám si komplikuji život - z lásky k partnerovi. Dnes to mladí takto nevidí a když se jim to takto vysvětlí, stejně nechtějí vidět. Pohodlí vítězí. Snadno si partnera nabrnknu, ještě snadněji ho opustím. Nejsem ochotná snášet cokoliv, kolikrát i prkotiny a rozcházím se ihned, jak mě to s tím druhým přestane bavit. Trpí nakonec oba a hlavně děti. A proto bych na pojmech "beru", "znát se" a asi i "společné příjmení" nic neměnila. Opravdu milující partnerka je velkorysá a svým milým tento malý atribut výhody ponechává bez lítosti. Je to zajímavé téma, možná by stálo za to, ještě jednou si sňatky rozebrat. Těch aspektů by se našlo jistě víc. Zdravím pane Chalupský. :-)

0 0
možnosti
AL

Slyšel jsem jednu zajímavou přednášku: Tydle sňatky dělají z člověka zboží. "Je toto zboží pro vás natilik atraktivní, že jste rozhodnuti si ho koupit? Znáte vlastnosti tohoto zboží dobře? Berete si ho? " atd.atd. Zboží za pár let přestane být atraktivní a tak jej vymněíte. Kdežto v kostele se říká: "Chcete se stát darem? Odevzdáváte se jako dar a přijímáte dar toho druhého?" Dar nestárne, Opatrujeme otlučený hrníček, ne pro jeho kvality, ale že je to vzácný dar od kohosi. Atd.atd.

1 0
možnosti
Foto

Máte pravdu proslov a otázky každého toho olympijského vítěze jsou již překonané a neúplné.

Určitě by se mohl kromě zájmu o společné příjmení a vzájemnou znalost zdravotního stavu také dotázat snoubenců, mají-li např. dohodnuto datum rozvodu. :-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 706
  • Celková karma 12,31
  • Průměrná čtenost 369x
Zápisník vnitřního zpravodaje.

Pracoval jsem 31 let jako policista. Tuto práci jsem vnímal jako službu pro občany. Po odchodu od policie jsem se začal hlouběji zamýšlet nad podstatou lidského bytí a života na Zemi, vztahu k přírodě, vztahům mezilidským a partnerským. Nechci kohokoliv poučovat, jenom nabízím jiný, trochu neotřelý pohled na daná témata.

Seznam rubrik