Diskuse

Uvlastnění.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zdravím a děkuji za názor. Tohle slovo má býti filozofickým pojmem, jak jsem slyšel v jedné diskusi z úst jisté paní filozofky. Nic víc, nic míň. Tak jsem napsal, co si pod ním představuji. Pojem uzemění jsem vnímal v kontextu článku jako upevnění, stmelení těch vyjmenovaných lidských vlastností a hodnot. Čeština je právě krásná pro svoji mnohavýzačnost. Přeji...Chalupský

0 0
možnosti

Někteří filosofové takto moc rádi diskutují - až někdy zbydou jen fráze. Dík a zdravím. R^

0 0
možnosti

Češtinský patvar uvlastnění jsem tedy ještě neslyšela. Jestli to má být všechno to, co jsem si v článku přečetla, tak je to taková směsice, že se toto slovo stává floskulí už při vzniku. Taky nemám ráda, když se nosným slovům dává rádoby jiný význam. Např. uzemnění člověka - u vodiče bych to ještě pochopila. Ale na to všechno, co chceme říci, máme přece mnohem krásnější slova. Čeština je bohatá řeč a citlivá na situace, jak které slovo použít. Slovo uzemnění se dá občas chápat i tak, jako zakřiknutí, zadupání do země, svedení proudu apod. Jak vidíte, pane Chalupský, možností je stejně tolik, jako situací, které mohou být zcela různé. S uvlastněním bych viděla také několik významů. Mě se líbí duch tohoto blogu, ale vynechala bych tyto uměle naroubované fráze. Souhlasím s Vámi, že je dobře, být k sobě poctivý a nahlížet do svých nejhlubších pohnutek, souhlasím i s tím, že frází bylo vždycky dost. Ale už bych žádné nepřidávala. Pokud to někdo někde použije, už to je až až. Jinak přeji pěkný den a zdravím. :-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 706
  • Celková karma 12,31
  • Průměrná čtenost 369x
Zápisník vnitřního zpravodaje.

Pracoval jsem 31 let jako policista. Tuto práci jsem vnímal jako službu pro občany. Po odchodu od policie jsem se začal hlouběji zamýšlet nad podstatou lidského bytí a života na Zemi, vztahu k přírodě, vztahům mezilidským a partnerským. Nechci kohokoliv poučovat, jenom nabízím jiný, trochu neotřelý pohled na daná témata.

Seznam rubrik