Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jsou věci skoro nezměnitelné. Většina pověstí, bájí a pohádek pro děti je pěkně morbidních. Takoví bratři Grimmové by mohli povídat, a co teprve ruské byliny. Ani naše domácí pohádky, se samými zlými draky a hoř světýlko hoř, zlé oči umoř, je toho plno, protože lidi se prostě rádi bojí. I když nám to jako dětem rodiče nikdy nepovídali, strašili jsme se sami před spaním povídáním o krvavém koleně. Atd. atd. ono je určitě dobře, protože to nejde vymýtit, že se to "jen omílá". Horší je, že děti už doma zpívání od maminek a babiček ani dnes neznají. Mí rodiče i prarodiče si zpívali u všeho. Znali stovky písniček, a notovali si ať žehlili, anebo vytírali schody. Děda si broukával i když naklepával kosu. To už dneska bohužel není. A pověst zpěvného národa, dokonce konzervatoře Evropy, tak mizí v nenávratnu. Přeji hezký víkend pane Chalupský a netrapte si, i když máte pravdu. :-)

1 0
možnosti
Foto

Dano, moc Tě zdravím a ráda vidím! Naprosto souhlasím s tím, co píšeš. U nás se zpívalo odjakživa, kdekoliv a kdykoliv. A jsem ráda, že u našich mladých to pokračuje, už i malá princeznička osmiměsíční se vrtí a reaguje na hudbu.Je pravda, že až v tomto babičkovském věku se nad některými texty zamýšlím (zrovna jako pan Chalupský) nad komáry a dalšími písničkami. Ale neřeším to, jak píšeš, vymýtit to nejde a je to vlastně dobře. Jako malí jsme to taky neřešili, spíš nám to přišlo k smíchu, jako našemu malému Honzíkovi, který se to právě naučil.:-)

0 0
možnosti
Foto

Právě dnes mi to vnouček (2roky) zpíval asi patnáckrát. Takže jste se krásně trefil a opět mi to svým blogem připomněl. Už vím, co se mi před usnutím bude honit v hlavě ;-D

1 0
možnosti
PC

Zdravím, děkuji za názor a klidné spaní. I mně se text honil v hlavě včera v lese. Ne a ne odejít:)

1 0
možnosti
Foto

Já jsem naučil vnuka (2,5 let) Šel stary kolem fary a další.

2 0
možnosti
PC

Zdravím a děkuji za názor. Ch.

0 0
možnosti
IV

No, možná má ta písnička být varováním před alkoholem.

0 0
možnosti
PC

Zdravím a děkuji za názor. Nedokážu si představit, že bychom pouštěli dětem pohádku s tímto tématem. Pohádkové postavičky se opíjí, pak někoho zabijí, rozpářou a vyndají sádlo, které jdou na trh prodat. To by byl poprask. Ale zpívat, to vůůůůbec neva. Ach joooo:) Ch.

0 0
možnosti
IV

Před tou slokou o sádle jsem se učila ještě tyhle:

Komár leží na dvoře

muška pláče v komoře.

Neplač muško, co ti je,

však ti komár ožije.

Jakpak mně má ožíti,

když je na smrt zabitý.

2 0
možnosti
PC

Zdravím a děkuji za názor. Vím, vím:) Ch.

0 0
možnosti
  • Počet článků 706
  • Celková karma 12,31
  • Průměrná čtenost 369x
Zápisník vnitřního zpravodaje.

Pracoval jsem 31 let jako policista. Tuto práci jsem vnímal jako službu pro občany. Po odchodu od policie jsem se začal hlouběji zamýšlet nad podstatou lidského bytí a života na Zemi, vztahu k přírodě, vztahům mezilidským a partnerským. Nechci kohokoliv poučovat, jenom nabízím jiný, trochu neotřelý pohled na daná témata.

Seznam rubrik