Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tuhle jsem si přečetla od právníka, tedy odborníka, názor, že po sametové revoluci byla "upravena" ústava České republiky (!samozřejmě v zájmu nastolení té správné demokracie po létech poroby), jedním poměrně nenápadným bodem, který ovšem ovlivňuje všechno ve státě, a zejména demokratická práva jedince. Že totiž výsledkem voleb mají být mandáty stran a ne jednotlivců. Tedy strany a jejich zájmy řídí celou zemi. Přičemž Listina práv a svobod o žádných stranách údajně nemluví, ta řeší pouze a výhradně demokratická práva jednotlivců. Možná že by nebylo od věci, začít se dívat na to, kdo jak a proč toto "zařídil" a prodiskutovat nápravu. Jinak můžeme chodit k volbám do alelujá, ale ti, které volíme, nakonec stejně moc nemohou použít, protože se partaje prostě dohodnou úplně jinak. Pokud je to opravdu dodatečná úprava s tímto úmyslem, nebylo by to taky na soud? Víte nerozumím právu, nejsem právník pane Chalupský, ale už od oposmlouvy mě tohle "koaličení" štve, protože ať volíme, jak volíme, dokonce i když podíly vítězů převládají, stejně se dohodnou všichni úplně jinak. Pro mě jsou takhle pokroucené volby jen zástěrka všech politiků, aby mohli tvrdit, že to my, voliči, si to takhle přece přejeme. Vždyť oni jsou řádně zvolení (vzpomínám na písničku Karla Kryla Karavana mraků). Takhle se demokracii nepředstavuji. A máte pravdu, ale to musela být ta paní soudkyně opravdu "odvážná školačka". Sláva jí! Zdravím. a děkuji za téma. R^!

0 0
možnosti
PC

Zdravím a děkuji za věcný názor. Plně jej sdílím i s těmi obavami. Je to zajímavý postřeh, Ústavu si přečtu (po dlouhé době od mých studií) i s Listinou a zkusím to porovnat. Můj názor je ten, že současné pojetí demokracie v tak velkých lidských společenstvích nemůže fungovat. Někde jsem četl názor, že demokracie funguje jen ve společenství do cca 100 lidí. Ti jsou ještě schopni se poznat. osobně. Zatím tu naši demokracii vnímám jako hru mocných a ne schopných. Velice živě si pamatuji výkřiky na náměstích v roce 1989. Vládu odborníkům, ne politikům. Rychle tihle lidé na to zapomněli. Ale přesto jsem optimista:)). Čest a sláva paní soudkyni. Chalupský Pavel

0 0
možnosti
  • Počet článků 706
  • Celková karma 12,31
  • Průměrná čtenost 369x
Zápisník vnitřního zpravodaje.

Pracoval jsem 31 let jako policista. Tuto práci jsem vnímal jako službu pro občany. Po odchodu od policie jsem se začal hlouběji zamýšlet nad podstatou lidského bytí a života na Zemi, vztahu k přírodě, vztahům mezilidským a partnerským. Nechci kohokoliv poučovat, jenom nabízím jiný, trochu neotřelý pohled na daná témata.

Seznam rubrik