Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VR

Snad nejvzdálenější moje vzpomínka na čs. vlajku sahá až do roku 1938 a tehdy (zřejmě to bylo 28. října) jsme měli z okna našeho bytu vlaku "táákhle velikánskou" pak maminka prapor rozpárala a znovu ho sešívala v květnu 1945. Zavlál v květnu a 2189. října nechyběl náš prapor ani n a jednom domku v naší obci. Po roce 1948 prapor opět kamsi zmizel a objevil se až po dvaceti letech. I tehdy znovu byl "na praporu prapor". To jsem už dávno bydlel žil v Praze a mohl jsem zaznamenat jen povinné věnčení oken pod dohledem domovních důvěrníků. Pak až v roce 89 se na Letné objevilo spousta praporů - opět jako symbol národní hrdosti. A dál? Z ulic i oken zmizely a neobjeví se tam ani na státní svátky. Jen když naši "zlatí hoši" kdesi zvítězí se prapory opět objeví - to by bylo opět hezké, ale s prapory jejich fanoušci zacházejí často jako s hadrem - balí se do nich nebo si z nich šijí slušivé oblečky - jako jistý generál v důchodu. A pokud se z naší vlajky udělá jeden z vrcholných představitelů státu náhubek - pak už nemám slov. Jako skauti jsme pod naší vlajkou skládali skautský slib a byli jsme na to náležitě hrdi!

0 0
možnosti
PC

Zdravím a děkuji za Váš názor a vzpomínku. Plně s Vámi souhlasím. Státní vlajka je symbol, ne rouška, ne tričko (jako v USA). To jsou jen prázdné pózy. Každý symbol si zasluhuje patřičnou úctu. Státní samozřejmě tu nejvyšší. Mám pocit, že jsme ztratili sounáležitost s našim státem. Na "Dušičky" jedeme všichni. Všichni si vzpomeneme, ale na státní svátek?....raději hrr do obchoďáku. Je to k hlubokému zamyšlení... Chalupský Pavel

0 0
možnosti
  • Počet článků 706
  • Celková karma 12,31
  • Průměrná čtenost 369x
Zápisník vnitřního zpravodaje.

Pracoval jsem 31 let jako policista. Tuto práci jsem vnímal jako službu pro občany. Po odchodu od policie jsem se začal hlouběji zamýšlet nad podstatou lidského bytí a života na Zemi, vztahu k přírodě, vztahům mezilidským a partnerským. Nechci kohokoliv poučovat, jenom nabízím jiný, trochu neotřelý pohled na daná témata.

Seznam rubrik