Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Opravdu jste pane Chalupský píchl do obou hnízd. Argumenty lítají jako vosy se sršni dohromady. Já to vidím tak, že s ekonomickými migranty pravdu máte, ale zapomínáte ale na pud sebezáchovy. V budoucnu nutně dojde ke střetům obou vášní - ti, co si chtějí polepšit budou za své výhody nakonec bojovat s těmi, které ohrožují, s těmi, které už výhody mají a chtějí si je udržet. Tento boj je pravidlem na konci velkých civilizací. Vždycky, když jsou nůžky mezi úrovní života lidí příliš rozevřené. Čeká to i nás a asi už brzo. Prostě jsme jako živočišný druh přemnožení a začínají potyčky o ochranu svých "hnízd". Situaci zhoršuje lidský egoismus - sociální systém je uplatňován ve vyspělých státech plošně a ne výhradně těm, kteří opravdu trpí. Trubci, kteří jen spotřebovávají dávky a nic pro společnost nechtějí dělat, jsou nenáviděni ostatními a do toho všeho přírodní zdroje, jako např. voda, ubývají. A nejen voda. Tady někde to podle mě začíná. Teď ještě nějaká velká sopečná erupce a máme tu všechny problémy už třeba zítra. Takhle můžeme filosofovat donekonečna. Problém je, jak se s tím vším vyrovnat. Jenže na to myslím lídři této planety nemyslí. Není to věc, kterou by vyřešil jediný stát. Jinak obdivuji Vaši odvahu - je to horké téma. Zdravím. [>-]

0 0
možnosti

Máte naprostou pravdu. A navíc z toho koloběhu kdy každý živočich se snaží, jen jít za lepším, je patrné, že lidi jsou prostě jen o trošku inteligentnější zvířata a to v tom dobrém i špatném smyslu. Neboť jaký je rozdíl v bojích o území mezi Šimpanzi, nebo Surikatami. Možná i proto v sobě mají Evropané zakořeněn boj o své životní zdroje. Kterých jak sama zmiňujete na Zemi ubývá.

0 0
možnosti

Mne nezajímá, kolik českých lidí odešlo do ciziny.

To je mezi nimi a mezi těmi státy, které je přijaly.

Já jsem do ciziny neodešel, já žiji tady a nevím, proč by mi měl vznikat nějaký morální závazek přijímat migranty z jiných zemí. Proč by takový morální závazek měl vznikat mně, který zde zůstal, za to, že někdo jiný šel do zahraničí.

Ti, co odešli do zahraničí, neplatí moje účty a není jediný důvod, proč by to měli dělat. Jsou to moje účty, musím je platit já sám.

Ale analogicky nevidím důvod, proč bych mi měla vznikat nějaká povinnost nebo nějaký závazek jen proto, že oni odešli někam pryč. V životě jsem je neviděl.

7 0
možnosti

To jste mě připomněl, jak taky různé hlavy napadlo, že by USA měly odškodnit africké státy za otrokářství.

Na to reagoval generál Powell ve smyslu, že nechápe, proč on jako potomek otroka by měl dnes platit afričanům za to, že jeho předka někdo před pár sty lety odvlekl do Ameriky.

2 0
možnosti
Foto

A víte, že mě vůbec nepřekvapuje, že jste pracoval jako policista...? Chováte se totiž jako ukázkový demagog, což je přesně vlastnost, se kterou jsem se u policistů během svého života často setkal. Vy vůbec neberete ohled na to, že ti naši "ekonomičtí migranti", tedy lékaři a sestry, jsou lidé s vysokou kvalifikací, kdežto ti černoši z Afriky a přilehlého vesmíru třetího světa jsou v drtivé většině jen povaleči, kteří nikdy nic neuměli, snad s výjimkou pasení koz. Prostě píšete nesmysly, stejné, jako váš zdejší kolega Horner. Mohli byste si podat ruce a jít si stoupnout na severní břeh Středozemního moře vítat, vítat a vítat...Rv

6 0
možnosti

Zdravím a děkuji za Váš názor. Nevím jakou zkušenost máte s policií, ale nikdy jsem se nesnažil při vyšetřování házet jak se říká lumpy do jednoho pytle. I ten lump měl nějakou životní cestu, která ho na kriminální dráhu přivedla. Snažil jsem se vždy rozlišovat a individualizovat. Lékaři a sestry byly jen příkladem. Sám možná znáte plno lidí, kteří odešli pracovat do zahraniční jako řemeslníci, nebo jen tak na blint a vezmou taky jakoukoliv práci.Osobně jich znám víc než dost. Já opravdu nevím, zda mezi ekonomickými migranty jsou v drtivé většině jen povaleči. a jak jsem psal, zamýšlel jsem se jen nad pojmem ekonomický migrant. Ne nad všemi důsledky z toho plynoucí. Ch.

0 0
možnosti
Foto

Fakt jste tohle všechno "sepsal z MYŠLENEK"? 8-o

1 0
možnosti

Zdravím a děkuji za názor. Má odpověď zní ANO. Přijde prvotní impuls, myšlenka na téma, a pak sednu a během pár minut je napsáno. Jen píšu myšlenky, které mi přichází. Myslím, že je vždy vhodné vstřebávat informace v klidu a bez emocí.Ch.

0 0
možnosti

Nápor na přetížené sociální systémy díky migrantům vzniká proč, autore? Protože většina těch lidí se v Evropě prostě neuživí. O jejich služby není a nebude zájem, nemají kvalifikaci, neumí jazyky, mají často pouze své náboženství a nejsou připraveni se začlenit tak, jako jsou schopni se začlenit třeba Češi v Británii nebo jako Vietnamci v ČR. Čest výjimkám. A vlády zejména Německa a Švédska to dobře vědí. Proto tlačí na přerozdělovací kvóty. Statistiky jsou neúprosné. Kolik lidí ještě může z Afriky přijít, než se systém sociální i bezpečnostní zhroutí?

3 0
možnosti

Pokud vim, tak ani Nemci, ani Svedove s tim nemaji zadne vetsi problemy. Na to prerozdelovani tlaci v prvni rade Italove a Reci, kteri takovou masu ani pri nejlepsi snaze nemohou zvladnout. A podle mne je chovani postkomunistickych statu jen sobecke.

1 4
možnosti

Ano, statisice "Jugoslavcu", Italu, Spanelu i Reku, o Turcich nemluve v Nemecku jsou take jiste ekonomickymi migranty. Nektere z nich znam a jsou to normalni slusni lide. Jsou mi mnohem sympatictejsi nez ti, kteri v zivote neopustili vesnicku svou strediskovou a pobiraji socialni davky.

Nevim kolik zde diskutuje duchodcu, ale ti kteri zde nejvic nadavaji na migranty mezi ne urcite patri. Zamestnany clovek nema cas se pres den vykecavat na internetu.

1 1
možnosti

P43a90v96e77l 57V94é42b89r

12. 7. 2017 14:09

Sousloví "ekonomický migrant" má, jako jiná slova, více významů, často nezaměnitelných (nazývají se homonyma).Určitě nechcete, aby jeřáb-pták zdvíhal těžká břemena. To dělá jeřáb-stroj. Z něj zase, jste-li zdravého rozumu, se nebudete pokoušet sklízet jeřabiny. Ty nám poskytuje jeřáb-strom.

A podobně ekonomický migrant např. z Vietnamu je docela přínosem, kdežto vyžírka táhnoucí z Afriky za sociálními dávkami a který pracovat nechce a nebude (neumí to), který se z nedostatku korektního výraziva nazývá též ekonomickým migrantem - ten rozhodně přínosem není.

Jeden výraz a dva rozdílné významy. To je ale asi mimo vaše chápání. Nebo, což by bylo horší, nechcete chápat.

1 0
možnosti

PS: Celkem logicky populace Afriky a jižní Asie bude kvůli oteplování planety směřovat do mírného pásu - Evropa-severní Asie-Severní Amerika...Kdo neuteče, umře. Což obnáší několik stovek milionů ekonomických uprchlíků.

0 0
možnosti

Autor hezky moralizuje, ale je potřeba si uvědomit, že migrační vlna jdoucí teď do evropy je nebezpečná (latentntí terorismus) a je abnormálně mohutná. Je sice hezké být humanista, ale pro ty ekonomické migranty z Afriky a okolí musí být zde práce - nebo si je tu budeme platit jako spermabanky?

1 0
možnosti

Je mi známo, že část českých občanů, kteří odešli za lepším životem na Západ, tam šli s představou, že tam budou "jezdit ve fordu a pít kolu a makat na ně budou barevný". Ale myslím, že takových bylo jen velmi malé procento. A ti ostatní tam šli s představou, že si najdou práci a ikdyž budou pracovat za nižší mzdu než místní, budou se mít lépe, než se měli doma.

Možná v tom je ten rozdíl.

5 0
možnosti

Dávat na jednu hromadu občany státu, hledající doma výhodnější zaměstnání s ekonomickými migranty je pěkně uhozené. Už jenom proto, že ti domorodci (a potažmo jejich předci) si ten stát vybudovali a je tedy z jejich strany naprosto legitimní čerpat z toho plynoucí výhody. Na rozdíl od migrantů, kteří takový statut nemají a jsou tedy odkázáni na blahovůli té které hostitelské země.

8 0
možnosti

eee ... za "zaměstnání" má být čárka :-)

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS